Press Room

Press Room



Multe dintre cererile de ofertă pe zona de servere pe care le primim la PRO SYS sunt, de fapt, liste de componente. Adică, simple enumerări de cerințe hardware, luate cu Copy/Paste de pe Internet și/sau din cerințele recomandate de vendorii de soluții.

Dincolo de problemele de compatibilitate inerente – pe care le putem soluționa rapid prin competențele multivendor pe care le avem – abordarea aceasta de tip „rețetar“ este păguboasă pe termen lung pentru că, în cazul serverelor, performanța produsului final nu este dată doar de suma elementelor componente, ci mai ales de modul în care aceastea sunt „asortate“ și integrate.

Pentru a beneficia de un server cu o configurație care să răspundă optim atât nevoilor pe care le aveți în prezent, cât și evoluției afacerii pe care o aveți, trebuie să luați în calcul mai multe elemente.

Care sunt „detaliile“ esențiale?

Punctul de plecare în acest demers îl reprezintă definirea cât mai corectă și mai exactă a problemei pe care încercați să o rezolvați prin achiziția unui nou server. Mai mult spațiu de stocare sau mai multă putere se procesare sunt nevoi clare, însă răspunsurile la aceste cerințe concrete nu se rezumă doar la a crește capacitatea suporturilor de storage sau a numărului de procesoare.

De exemplu, în numeroase configurații solicitate, SSD-urile nu reprezintă întotdeauna prima opțiune, HDD-urile de ultimă generație putând să acopere eficient cerințele clienților la un cost de achiziție mai mic. Pe de altă parte, nici toate SSD-urile nu sunt egale între ele, performanțele și duratele lor de viață fiind influențate de tehnologiile pe care le folosesc. Știți care sunt domeniile de utilizare recomandate pentru tehnologiile SLC, MLC, eMLC și TLC? Nu este o întrebare retorică, ci una cât se poate de practică, pentru că la acest nivel încep să intervină elementele care fac diferența – un anumit tip de SSD este recomandat pentru un server de aplicații, să zicem, și un altul pentru unul pe care trebuie să ruleze baze de date utilizate intens și unde numărul de citiri/scrieri concurente devine un criteriu-cheie în realizarea configurației.

Același lucru se întâmplă și când vine vorba de RAM, de procesoare sau de componentele de rețea. Creșterea numărului de core-uri, de exemplu, trebuie să ia în calcul atât nevoile specifice tipului de server (de email, de aplicații, fișiere, baze de date, backup, etc.), cât și ale soluțiilor și tehnologiilor pe care le rulați pe acesta.

Diferențele devin din ce în ce mai subtile cu cât va adânciți în analiza problemei. De exemplu, pentru a rula SAP Business One pe o bază de date SAP HANA și nu pe Microsoft SQL un server dedicat are nevoie de minimum 64 GB de RAM. Dar nu este singurul element care influențează configurația viitorului server ERP, trebuie să mai luați în calcul și numărul de utilizatori, estimarea nivelului de încărcare, instrumentele de raportare pe care intenționați să le utilizați, folosirea soluțiilor de mobilitate de la SAP, etc.

Situația se complică și mai mult dacă în cazul utilizării mașinilor virtuale – dacă nu aveți o experiență solidă în acest sens este foarte posibil ca nivelul de performanță pe care îl doriți să nu poate fi susținut de configurația pe care ați conceput-o inițial utilizând informațiile de pe Internet. (Vom prezenta pe larg într-o postare viitoare câteva dintre cele mai uzuale greșeli pe care companiile le fac atunci când folosesc mașinile virtuale.)

Luați o decizie în cunoștință de cauză!

Este firesc ca astfel de aspecte tehnice să nu vă fie la îndemână, pentru că – cel mai probabil – job-ul dvs. nu este configurarea de echipamente IT. De aceea, specialiștii PRO SYS va stau la dispoziție pentru a vă ajuta să faceți alegerea optimă, dar pentru aceasta avem nevoie de mai mult decât o listă de componente.

Abordarea pe care o recomandăm constă în realizarea rapidă, împreună cu dvs., a unei analize a nevoilor prezente și o proiecție a evoluției acestora pe termen mediu și lung. Pornind de la aceste date și de la cerințele specifice pe care le aveți, stabilim configurația fiecărui server TRUSTER pe care vi-l livrăm, luând în calcul și posibilitatea upgrade-urilor ulterioare. Este și acesta un element important, pentru că orice companie care neglijează să facă upgrade-ul serverului în timp util se confruntă după 5 ani cu o creștere cu 40% a costurilor cu managementul aplicațiilor și cu 148% a celor de administrare a serverului (o analiză detaliată în acest sens puteți citi aici.

Pe baza tuturor acestor informații corelate puteți face primul pas în luarea unei decizii de achiziție luată în cunoștință de cauză. Al doilea pas, la fel de important, constă în înțelegerea faptului că prețul de achiziție al unui server nu reprezintă decât 40% din valoarea costului total de deținere și operare, restul fiind reprezentat de serviciile de suport și mentenanță. Specialiștii noștri vă pot ajuta să țineți cheltuielile sub control asigurându-vă predictibilitate asupra costurilor.

Așa cum vă spuneam într-o postare anterioară, achiziția unui server este o decizie importantă pentru orice companie, pentru că este o alegere făcută pe minimum 5 ani. Contactați-ne pentru a avea garanția că nu veți regreta mai târziu că ați tratat superficial o astfel de investiție.

Suntem la dispozitia dumneavoastra !
Aveti nevoie de ajutor ?